Zie jij mij zitten?

RAI Vereniging startte onlangs de verkeersveiligheidscampagne ‘Zie jij mij zitten?’.

De campagne is bedoeld om verkeersdeelnemers bewust te maken hoe je je in de 1.5 m samenleving het beste kunt gedragen in het verkeer.

Meer individueel vervoer

De samenleving komt langzaam weer op gang. Het wordt drukker in het verkeer. Ook kiezen steeds meer mensen voor individueel vervoer zoals de fiets, scooter, auto of motor. Als verkeersdeelnemer kom je daardoor steeds vaker in situaties terecht waar de 1.5 m niet altijd even makkelijk te handhaven is. Elkaar passeren op een smal fietspad, met z’n allen wachten bij het stoplicht, of een vrachtwagen die door de drukke smalle straten van de binnenstad manoeuvreert. Het zijn dagelijkse situaties die vragen om extra aandacht en alertheid.

Bewustwordingscampagne

De campagne richt zicht voornamelijk op de verkeersdeelnemers in de stad. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen fietsers, scooterrijders, motorrijders, automobilisten en bestuurders van zware voertuigen. Elke doelgroep krijgt naast specifieke gedragstips, aanvullende informatie over onderwerpen die juist in deze coronatijd extra aandacht verdienen. Denk aan het belang van onderhoud of het gebruiken van hoogwaardige sloten voor je nieuwe fiets, motor of scooter. Kijk voor meer informatie op de campagnewebsite>