Actie ‘Ik heb goed zicht’ van start in Cuijk

34% van de Nederlandse automobilisten geeft aan ooit in gevaar te zijn gekomen door slecht zicht (bijvoorbeeld een laagstaande zon).

Wethouder Stoffels van verkeer sloot zondagmiddag 16 juni op de braderie Cuijk Kei Goed aan bij het promoteam NUL. Samen met het team deelde de wethouder zonnebrillen en autoruitdoekjes uit met de boodschap: ‘Ik heb goed zicht’.

Gratis zonnebril

66% van de Nederlandse automobilisten heeft standaard een zonnebril in de auto liggen. Dat percentage moet naar de 100. Het promoteam deelt daarom deze zomer op een aantal Brabantse evenementen gratis zonnebrillen uit. De braderie in Cuijk was als eerste aan de beurt. Bezoekers waren blij met de zonnebril. “Ik was die in de auto ligt net kwijt”, reageerde iemand, “deze komt goed van pas!”

Bezoekers krijgen niet alleen zonnebrillen, maar ook schoonmaakdoekjes. Het schoonmaken van de autoruit aan de binnenkant is belangrijk: door de eigen uitademing ontstaat langzaam maar zeker een vetlaagje. Je zicht wordt daardoor steeds slechter.

Ik heb goed zicht

Automobilisten worden persoonlijk geïnformeerd door het promoteam NUL, maar ook online: door middel van online advertising en een quiz. Het is de bedoeling dat de actie leidt tot meer bewustwording en het doen van de belofte: “Ik heb goed zicht”.